Naslovna Projekti Zanimljiva istorija Užica Kako je nekada izgledao marketing?

Kako je nekada izgledao marketing?

Na šta se svodilo novinsko oglašavanje, kao najčešći oblik propagande?

415
Preduzeće "Otpad", Užice, 1954 god.

Užičke „Vesti“ sa početka pedesetih godina prošlog veka ilustruju način kako se tada oglašavalo. I prve pokušaje da reklamni prostor ne bude samo puko ređanje preduzeća, zadruga, radnji i dr. sa sterilnim čestitkama za Novu godinu, Prvi maj, julske, septembarske i novembarske praznike. Već tada neke firme su se trudile da reklamni prostor izgleda zanimljiv i privlačan čitaocu.

Te 1954. godine deo reklama objavljenih u Vestima obogaćen je crtežom, po nekada u boji, sa zanimljivim grafičkim rešenjima. Izgleda da ih je radila ista osoba, u potpisu većine reklama je izvesni Lule.

Reklame objavljuje veći broj preduzeća koja dobro pamtimo, ali pojedinih se sećaju samo najstariji Užičani.
I zbog toga je ovaj izbor zanimljiv.